Flegamina Uroda

Choroby robacze

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

rp_meydycna20.jpgChorobę robaczą (helminthiasis) wywołują pasożyty zwierzęce żyjące w jelitach Są to przeważnie robaki płaskie (przywry i tasiemce) lub robaki obłe (nicienie). Tasiemce pasożytujące w jelicie cienkim przyczepiają się do błony śluzowej ściany jelita za pomocą specjalnych narządów czepnycli. Nie mają one wyodrębnionego przewodu pokarmowego i odżywiają się całą powierzchnią ciała, wskutek endosmozy. Długość niektórych tasiemców dochodzi do 10 m i więcej. U ludzi spotyka się najczęściej tasiemca nieuzbrojonego {Taenia saginata), którego przejściowym żywicielem jest bydło rogate, bruzdogłowca szerokiego (Boihrocephalus latus), który w swoim rozwoju przechodzi przez żywicieli pośrednich (drobne skorupiaki i ryby, zwłaszcza szczupaki, miętusy lub okonie), oraz tasiemca uzbrojonego (Taenia śolium), którego żywicielem jest świnia, ale może być również i człowiek. Zakażenie człowieka tymi pasożytami następuje po spożyciu mięsa wołu, ryb lub świni, zawierającego wągry tych robaków, jeżeli nic było ono uprzednio w sposób należyty przyrządzone (gotowanie, oziębienie, suszenie). Dość często spotkać można u ludzi tasiemca psiego (Diphylidium canicum), który pasożytuje w jelitach psów i kotów; pośrednim jego żywicielem są pchły lub wszoły, które najczęściej u dzieci przypadkowo przedostały się do przewodu pokarmowego, stają się rozsadnikami wągra tego tasiemca. Do typowych tasiemców ludzkich zaliczyć jeszcze należy tasiemca karłowatego (Hymenolepsis nana), którego żywicielem pośrednim i ostatecznym jest człowiek.

choroby-robacze

Slowa kluczowe: złomowanie auta tarnobrzeg, standy eliptyczne cena druku, ra nails lakier hybrydowy, Szamba Betonowe Piaseczno, Porównanie 2016 technorattan kontra polipropylen, orienteering miejski na imprezę integracyjną, rozstępy biceps, Sieciowy amplituner AV Yamaha RX-A3050, Szybkoschnąca Lakierobejca do wnętrz zastosowanie, tanie taxi legnica, glutamina katowice