Klinika boreliozy

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Terapia krętkowicy z Lyme – Borelioza

Borelioza należy do grupy krętkowic, czyli chorób wywoływanych przez patogenne krętki. Patogeny te należą najczęściej do grupy Borellia, z której wyróżnić można takie gatunki jak Borellia Burgdorferii, Valaisiana, Afzelii i wiele innych, charakterystycznych dla niektórych regionów świata chorób. Dla wszystkich osób potrzebujących pomocy w diagnostyce i leczeniu tej choroby działają specjalistyczne poradnie chorób zakaźnych oraz mniej oficjalne miejsce jak klinika boreliozy. W miejscach tych stosuje się pewne alternatywne metody leczenia, co pozwala pacjentom wierzyć w to, iż uleczą się bez zastosowania klasycznej medycyny, antybiotyków i diagnostyki serologicznej. Ocena w tym miejscu takich praktyk jest bezzasadna, a wiele osób otrzymało subiektywnie korzystne wsparcie, z którego są oni zadowoleni.
Standardowo terapia boreliozy zależy od zaawansowania choroby i czasu od zakażenia. Najczęstszą formą jest postać zlokalizowana boreliozy, czyli rumień wędrujący, o wiele rzadziej przybierający postać pseudochłoniaka limfocytarnego. Rumień wędrujący powstaje średnio po 1-2 tygodniach od ukąszenia przez kleszcza. Jest to powiększający, owalny pierścień otaczający miejsce wkłucia przez kleszcza. Może występować on z dodatkowymi objawami, co jest niezmiernie rzadkie. Dlatego bardzo ważne szybkie usuwanie kleszczy i w razie wątpliwości -przeprowadzanie stosownych testów serologicznych, stanowiących obecnie „złoty standard” w ścieżce diagnostycznej Choroby z Lyme, jak też określa się boreliozę.

klinika-boreliozy